هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
هدیه تبلیغاتی میتواند از یک خودکار تبلیغاتی تا گرانترین وسایل و حتی اتومبیل را در بر بگیرد و تنوع بسیار زیادی از انواع کالاها و یا حتی خدمات را به عنوان هدایای تبلیغاتی میتوان در نظر گرفت. بدیهی ترین نکته در انتخاب نوع هدیه تبلیغاتی نوع مخاطب هدف و میزان تاثیر گذاری بر روی آن است. بهترین هدایای تبیغاتی هدیه هایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، نفیس و خلاقانه باشند ، خاص و جدید و با قیمت مناسب باشند.
مثلا از هدیهای که روی میز کار و یا ساعتی که روی دیوار قرار می گیرد یا فلش مموری که شخص اطلاعات مهم و خصوصی خود را در آن همیشه حمل می کند میتوان نام برد که از پر بازدیدترین و بهترین هدایای تبلیغاتی میتوانند باشند. محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب و غیر مستقیم باشد و در این حالت تبلیغ بهتر است به گونه ای غیر مستقیم و ظریف باشد و شخص مخاطب ترغیب و تشویق به استفاده از آن شود نه آنکه تبلیغ آنقدر بزرگ و یا شاخص باشد که فرد اصلا نخواهد از آن استفاده نماید . لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارایی آن هدیه داشته باشد مثلا حتی یک خودکار تبلیغاتی کوچک میتواند در جایگاه مناسب خودش از یک کیف گرانقیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.
در زمینه هدایای تبلیغاتی میتوان به زیر گروه های بسیاری اشاره کرد از جمله : ستهای تبلیغاتی چندتایی یا ستهای مدیریتی، انواع جاکلیدی و جا سوئیچی، جاکارتی، ساعت رومیزی، ساعت دیواری، خودکارهای پلاستیکی و فلزی، تقویم، ابزارهای چند کاره و جعبه ابزار، فلش مموری چرمی ، فلش مموری فلزی، فلش مموری های فانتزی، پاوربانک یا شارژر همراه، ارگانایزر، کلاه، تی شرت، لیوان یا ماگ ، کالاهای مربوط به سلامت، ورزش و تندرستی، ساک دستی و ساکهای خرید، آفتابگیر ماشین خودرو و یا سایر لوازم مورد استفاده در خودرو، وسایل مسافرتی، لوازم اداری، لوازم جانبی کامپیوتر، کتب نفیس نیز از دیگر هدایای تبلیغاتی بشمار میروند.
برای انتخاب صحیح و درست هدیه تبلیغاتی بهتر است خود را در جایگاه فردی که قرار است هدیه را دریافت کند بگذارید و هدیه ای را در خور آن نوع مخاطب انتخاب نمایید، هدیه ای که در خور عزیزان و مشتریان دریافت کننده باشد و ضمناً دارای کاربردی مناسب برای هر گروه از مخاطبین هدف باشند. برای درک این که یک استراتژی موثر برای هدیه دادن چیست باید به این نکته فکر کرد که چه چیزی مورد نیاز مخاطب بوده و می تواند استفاده از آن همراه با همنشینی لوگو و تبلیغ شما احساس خوشایندی را منتقل کند مثلاً لذت خوردن یک قهوه گرم و خوش طعم همراه با لوگوی شما بر روی یک لیوان و … بهرحال هدایای تبلیغاتی برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده آن طراحی نمی شوند و گیرنده هدیه در واقع بدنبال یک پاداش نیست و فقط هدیه دهندگان بدنبال این امر هستند که به نحوی گیرنده هدیه را تحریک کنند ولی باید این عمل کاملا محتاطانه انجام پذیرد تا کارمندان یا مشتری و یا مخاطب احساس گرفتن رشوه را نداشته باشند چرا که بروز چنین احساسی نه تنها مفید نیست بلکه بسیار مخرب نیز هست. به هديه دادن بهصورت يک فرايند مختصر اما هميشگی برای ایجاد ارتباط نگاه كنيد . به نوع هديه، ارزش آن، خود هديهگيرنده و به اخلاقيات سازمان توجه كنيد همچنین به نحوه ارسال و ارائه هدایای تبلیغاتی توجه داشته باشيد. بين نيروی فروش و مشتری بايد رابطه باشد. اگر هديه را افرادی از شركت به مشتري بدهند كه با او در ارتباط مستقيم بودهاند، تأثير بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسيار جالب خواهد بود كه ببيند از بخش خدمات مشتری يک شركت، هديه دريافت ميكند. و بالاخره آنکه برای هدیه دادن هم استراتژی و دستورالعمل کوتاه مدت و بلند مدت خودتان را داشته باشید. مرکز واردات و تولید انواع هدایای تبلیغاتی – ادگیفت